Een zwaar weekje.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jamila Luiten - WaarBenJij.nu Een zwaar weekje.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jamila Luiten - WaarBenJij.nu

Een zwaar weekje..

Blijf op de hoogte en volg jamila

10 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Ik heb niet zo'n leuke week achter de rug. Vrijdag had ik wat last van mijn voeten en voelde ik me niet zo fit, maar Martine was zaterdag jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden. We zijn vrijdag avond wezen stappen wat echt super gezellig was! In de discotheken hier doen ze veel aan dancebattles, zoals je die in films ziet! Echt super gaaf!

De pijn in mijn voeten/enkels werd eigenlijk steeds erger en ik begon ook slechter te eten omdat ik veel misselijk was en hoofdpijn had. Ik had ook slecht geslapen dus heb eigenlijk zaterdag de hele dag in bed gelegen. Dit heeft niet echt geholpen want ik had inmiddels ook last van mijn vingers en polsen gekregen.

Maandag ben ik op stage naar een arts geweest en wezen bloedprikken.
Als je denkt dat de wachtkamers in een Nederlands ziekenhuis soms al vol zitten, bereid je dan voor, want ik was na ongeveer 6 uur wachten aan de beurt! (Achteraf bleek ik nr. 61 te hebben en om 7.30 beginnen ze bij 1!!)
Woensdag moest ik terug komen en ik bleek dat ik het chikungunya virus had. Dit verklaarde ook alle klachten. Er heerst hier momenteel een epidemie. Chikungunya is een ziekte die de mug overbrengt door te steken.

Ik ben alweer aan de beterende hand. Ik voel ik me eigenlijk gewoon goed heb alleen nog last van sommige gewrichten maar dat is een kwestie van tijd.

Ik ben heus niet alleen maar zielig geweest hoor, want ik heb woensdag en donderdag gewoon stage gelopen. Ik heb ook weer hele leuke dingen gedaan en indrukwekkende gebeurtenissen meegemaakt op stage. We hebben gisteren een dolfijnen en kaaimannen tour gedaan. Dit was echt super leuk! We zaten bij een groep nonnen uit een klooster van hier. Bij het kaaimannen vangen wachten ze tot het helemaal donker is. Dan ga je in groepen van 4 in zo'n klein smal bootje die ongeveer nog 8-10 cm boven het water drijft naar de plek waar de kaaimannen zijn. Onderweg ging de gids ineens heel hard varen en 'sprong' als het ware over een schans heen! haha. We moesten de boot nog een stuk duwen om in het moeras te komen. Dan ineens ga je heel langzaam varen en hoor je allemaal geluiden en zie je overal ogen oplichten van die krokodillen (ook heel dicht bij je!). En dan een gids die steeds zegt: ''handen binnenboord, niet wijzen''! Echt, ik vond het dooood eng maar super gaaf om een keer mee te maken.

Liefs Jamila

  • 10 Oktober 2014 - 22:55

    Jantine Luiten:

    Dat is niet fijn als je ziek bent in het buitenland. Dan wil je misschien wel het liefst in je eigen bed kruipen en al helemaal als je 6 uur met je zieke hoofd in een wachtkamer moet zitten. Leuk om je verhaaltje weer te lezen! Snel weer beter worden!

    Xx

  • 10 Oktober 2014 - 23:08

    Erna:

    Fijn om te lezen dat het inmiddels weer beter met je gaat. En, omg, ik kan me voorstellen dat het doodeng was om tussen al die enge beesten te varen. Knap van je dat je dit gedurft hebt. Ik weet hoe bang je bent voor alle enge beesten. Hopelijk knap je snel weer helemaal op en kun je ook weer lekker aan het werk. We blijven je uiteraard volgen en tot snel.

    Groetjes Erna en de rest van de familie

  • 10 Oktober 2014 - 23:29

    Elles:

    Je bent een topper! Trots op je♡

  • 11 Oktober 2014 - 00:49

    Jamila:

    Ja Jantine, klopt. Als je ziek bent is het ineens niet meer zo leuk dat je helemaal aan de andere kant van de wereld zit.. maar die momenten zul jij ook wel gehad hebben.

  • 11 Oktober 2014 - 07:36

    Mieke:

    bah wat vervelend, gelukkig gaat her weer beter met je. En doe maar niet meer van die rare dingen als tussen de krokodillen varen in een gammel houten bootje, bbrrrr

  • 11 Oktober 2014 - 08:37

    Hermien:

    Fijn dat je aan de beterende hand bent :) en wat eng met die kaaimannen brrr, maar superleuk dat je dat gedaan hebt, je maakt zo wel heel veel mee.

  • 11 Oktober 2014 - 09:03

    Hannie:

    Het is id heel fijn dat je weer opknapt, ( voor je moeder is dat ook heel fijn ) want het is echt niet fijn als je dochter dan zo ver weg is .maar lang leve het skypen wat gaat dat super. Nu maar weer helemaal opknappen lekker genieten.
    Dikke knuffel.

  • 12 Oktober 2014 - 18:16

    Rita:

    hallo Jamila fijn dat het beter met je gaat. Leuk om je zo te volgen met alles wat je daar zo doet. Groetjes. rita

  • 13 Oktober 2014 - 15:12

    Ina Hulshof:

    Hoi Jamila, ik lees dat je al heel wat mee maakt. Spannend, leuk en ziek zijn niet leuk.
    Ik vind het leuk dat ik je zo volgen kan. Succes verder en de groetjes van C1.

  • 14 Oktober 2014 - 14:07

    Lidy:

    Dat is even schrikken; ziek zijn in het buitenland. Blij dat je erbij schrijft dat het nu weer goed gaat. Ben erg benieuwd naar je stageplek. Hoor er nog wel meer van en mail je wel. Lidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

jamila

Stage lopen in Suriname in het St. vincentius ziekenhuis

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 8775

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 12 Januari 2015

stage lopen in Suriname

Landen bezocht: