Lekker lang weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jamila Luiten - WaarBenJij.nu Lekker lang weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jamila Luiten - WaarBenJij.nu

Lekker lang weekend

Blijf op de hoogte en volg jamila

27 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Het was deze week een kort maar ook een heftige week op stage. Vanwege nationale feestdagen waren wij vrij en hadden we maar een stage week van 3 dagen! Maar in deze 3 dagen is er veel gebeurt op stage.

Er is deze week waar ik bij was plotseling een man overleden. Aangezien er hier geen reanimatie beleid is werd er helemaal niks gedaan! De man lag op een 2e klasse kamer (3 persoons) en normaal gesproken word het opbaren dan ook op deze kamer gedaan. Gelukkig was er een 1 persoonskamer vrij en konden we dit hier doen en mocht familie daar afscheid nemen.
In Nederland is het ook normaal dat je familie/nabestaanden zo goed mogelijk begeleid maar daar leek in eerste instantie totaal geen sprake van te zijn! Het was heel naar om te zien hoe ze daar hiermee omgaan. Alsof het niks is dat iemand zomaar overlijd. Toen de overledenen van de afdeling ging werd het contact tussen verpleegkundige en familie ineens heel intens doordat iedereen elkaar begon te knuffelen. Op zulke momenten ben je extra blij dat de zorg in Nederland zo goed is.

Niet te vergeten is natuurlijk dat we 4 dagen weekend hadden waar we ontzettend van genoten hebben! Donderdag was er een hindoestaans feest en daar zijn we naartoe geweest. Donderdag en zaterdag avond zijn we wezen stappen, en zondag lekker bijkomen aan het zwembad! Een zeer geslaagd weekend!

Verder heb ik vorige week ook te horen gekregen dat mama, papa, Jorrit en Wouter geboekt hebben en 13 november al hier komen!! Ik heb er ontzettend veel zin in en ben al begonnen met aftellen! En aankomende week ga ik kijken bij een turnvereniging hier! Ben heel erg benieuwd!

Liefs Jamila

• 27 Oktober 2014 - 06:02

Daphne:

Idd heftig.. Zo heb je wel echt beide kanten meegemaakt. Dat
    Is ook weer mooi toch?
    Super leuk nieuws dat ze je opgaan zoeken! Word geweldig!!
    Liefs en een dikke kus van je zus

• 27 Oktober 2014 - 08:27

Erna:

Pfff heftig zeg. Lijkt me niet makkelijk om daarmee geconfronteerd te worden. Je beseft dan extra hoe goed het in Nederland allemaal geregeld is. Fijn dat je ouders en jorrit en wouter je komen bezoeken. We kijken alweer uit naar je volgende verslag. Gr.Erna en family

• 27 Oktober 2014 - 13:12

Hannie:

Eigenlijk weet ik natuurlijk alles al maar ik wil toch even een reactie plaatsen. Het aftellen is hier ook al een beetje begonnen, maar we moeten eerst nog een paar weken bikkelen voordat we komen, maar we hebben wer wel heel veel zin in.
    Het is ook super fijn dat je weer helemaal opgeknapt bent en dat je weer lekker kunt genieten samen met de andere meiden.
    Dikke knuffel van je mam

• 28 Oktober 2014 - 11:28

Lidy:

Boeiend om allemaal te lezen. Wat zal het leuk zijn je familie te laten zien waar je zit. Ik ben ook blij dat je weer goed gezond bent en weer volop stage kunt lopen. hart. groeten

• 04 November 2014 - 11:01

Jantine Luiten:

Leuk om weer wat van je te horen Jamila. Wel gek om te lezen hoe het daar is georganiseerd, maar juist ook wel leerzaam lijkt me. Dan leer je ook hoe goed het eigenlijk in Nederland is, maar dat we dat niet altijd weten omdat we het gewoon gewend zijn.

Heel erg leuk dat papa, mama, Jorrit en Wouter langskomen! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaaltje

Heel veel liefs