De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jamila Luiten - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van jamila Luiten - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg jamila

13 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven. Ik heb er inmiddels bijna 6 weken chirurgie opzitten en ik ben een week op de verloskamers geweest. Een ontzettend bijzondere, mooie en indrukwekkende week was dat. Ik heb in 1 week in totaal 5 bevallingen en 8 keizersnedes gezien. Ik mocht de baby's ook opvangen na de bevalling.. echt super schattig! Het is echt heel bizar om te zien dat de vrouwen hier geen krimp geven tijdens de bevalling. Daarbij zijn er ook veel vrouwen die alleen bevallen en pas na de bevalling komt de vader of moeder kijken. In Nederland is een bevalling een heel bijzonder iets, maar hier zie je niemand heel gelukkig of lachen. Onbegrijpelijk vond ik het.

Ik ga inmiddels ook elke maandag naar de sportschool, ze geven groepslessen krachttraining. Echt abnormaal zwaar in die hitte! Op woensdag ga ik nu altijd turnen! Ik turn bij een kleine vereniging waarvan de lerares Nederlands is. Het is een heel klein zaaltje met niet heel veel materialen maar het is wel ontzettend leuk (en vooral heel warm).

Ik zit inmiddels ook op de helft van mijn stage en heb mijn tussen beoordeling gehad. Aankomende 2 weken heb ik lekker vakantie want papa, mama, Jorrit en Wouter komen morgen!!! Ik heb er zoveel zin in! De moeder en tante van Martine komen ook. Zaterdag hebben we onze eerste excursie naar berg en dal met z'n allen.

Verder genieten we (nu nog) van het mooie weer (in december begint regenseizoen) en word ik nog steeds lek gestoken door de muggen. We gaan ook elke weekend uit en dat blijft echt super leuk! Van die dance battles die je in films ziet, zie je hier in het echt in de discotheken.

Liefs Jamila

  • 13 November 2014 - 06:04

    Daphne:

    Gaaf allemaal hoor!!
    Heel veel plezier met pap mam jorrit en Wouter!!
    Laat ze het mooie Suriname zien!!
    Hou ons op de hoogte!!
    Liefs xx Daphne

  • 13 November 2014 - 06:20

    Anja:

    heel veel plezier met z'n allen!

  • 13 November 2014 - 07:11

    Ilona:

    Heeeel veel plezier samen!! Liefs Jelona

  • 13 November 2014 - 07:22

    Mieke Van Vliet:

    De tijd vliegt voorbij Jamila, heel veel plezier de komende tijd. Liefs

  • 13 November 2014 - 08:10

    Hermien:

    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt, veel plezier met papa en mama en jorrit en wouter, we lezen wel weed hoe het was. Groetjes van ons

  • 13 November 2014 - 08:46

    Erna:

    Super om je belevenissen vanaf hier mee te lezen. Geniet van je vakantie en van de tijd met je ouders en Jorrit en Wouter.
    Groetjes Erna

  • 13 November 2014 - 09:23

    Jantine Luiten:

    Heel erg veel plezier met Gerrit, Hannie, Jorrit en Wouter!! Geniet ervan

    Liefs Jantine

  • 13 November 2014 - 10:45

    Ivonne Te Mebel:

    Super verslag Jamila. Wat maak je op alle fronten veel mee en wat doe je het goed!! Deze ervaringen zulje nooit vergeten. Vandaag zijn je familieleden in het vliegtuig gestapt. Geniet maar goed van alle moois met elkaar. Ik denk aan jullie! X

  • 13 November 2014 - 12:14

    Eddy:

    Geniet van je vakantie, samen met pa, ma, Jorrit en natuurlijk Wouter.
    Veel plezier nog daar.

  • 13 November 2014 - 12:18

    Roelien Verhoeven:

    Hej Jamila!
    wat maak je veel mee zeg! Echt super leuk,
    heel veel plezier in je vakantie met je ouders en
    Jorrit en Wouter ;) lekker genieten! :D

    Groetjes!

  • 13 November 2014 - 13:35

    Lidy:

    Hallo Jamila,

    Echt leuk weer wat van je te horen. Al weer op de helft van je stage!! Heel veel gezien en geleerd begrijp ik. Zoveel bevallingen die je mee maakt. Niet te vergelijken met je ervaringen in Nederland.

    Ik mail nog even wanneer we contact kunnen hebben.

    Hart. groeten Lidy

  • 13 November 2014 - 23:15

    Amber:

    Veel plezier aankomende 2 weken :)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

jamila

Stage lopen in Suriname in het St. vincentius ziekenhuis

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 8761

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 12 Januari 2015

stage lopen in Suriname

Landen bezocht: